Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Heteronormen dödar min frihet

Publicerad 2011-11-21 13:41:14 i Idag-sidan

Jag undrar om det verkligen om det är viktigt i livet att ha att sånt där heteronormalt förhållande som så många tjatar om. Vad är det som gör att att så många tycker det är viktigt att bli ihop med någon och så vilja gifta sig? Varför är det så viktigt för så många att man ska vilja bli ihop , skaffa barn och där nånstans också gifta sig?
Så jävla tråkigt och så otroligt jävla tråkigt begränsande av sig själv.
Särskilt att skaffa barn. Så tycker jag.
Sen får folk tycka vad fan dom vill, det skiter jag i. Vill dom bli sura på mig för det så har de fan problem med sig själva på nåt vis.
Att skaffa barn är så jävla tråkigt och så jävla begränsande och ett jävla skitsnack.
Att bli ihop med någon och/eller gifta sig kan jag väl gå med på, det har jag inget emot. Men det är inget viktigt.
Men varför ska det vara så jävla viktigt för många att man SkA bli ihop med någon, helst i ett heteronormativt förhållande, för att man ska ses som normal i andras ögon?
Åh, all denna jävla heteronormalitet tar kål på mig.
Åh, all denna jävla heteronormalitet tar kål på mitt frihetsbehov.
Folk som gått in i "fällan" av heteronormalitet och känner sig instängda, trängda av den, kan inte hantera folk som vägrar gå in i samma fälla som dom. Folk som jag. Som vägrar att skaffa barn blir så ifrågasatt och nedvärderad som människa bara för att jag inte vill ha barn.
Jag är så jävla trött på det.
Säger jag att jag inte vill ha barn så vill jag inte det och då ska inte folk komma och ifrågasätta mitt beslut och säga att jag kommer ändra mig. Det är bara rent jävla skitsnack att jag kommer ändra mig för det kommer jag inte att göra. Så sluta försöka pracka på mig något jag vägrar att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela