Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Min 1:a advent

Publicerad 2010-11-28 09:29:39 i Allmänt

Sitter här och njuter av att det är 1:a advent och att det är en snöbeklädd värld utanför utanför fönstret,
samtidigt som jag lyssnar på mitt favoritprogram i radio: Godmorgon världen! i Sveriger Radio P1. ♥

Jag har hunnit tvätta lite och avnjutit frukost och sitter nu med en kopp kaffe och njuter av morgonen.

På jobbfronten har jag för tillfället en praktik på en skola i närheten av där jag bor, där jag städar samtidigt
som jag kommer hoppa in två strödagar nu i december på stället där jag hade sommarjobb (där också att
städa). Inte visste jag när jag slutade gymnasiet för ett antal år sedan (är det verkligen så pass länge sedan
som det är?) att jag på sätt och vis skulle gå i min moders spår vad gäller jobb. Hon är en före detta städare
som nu jobbar som undesköterska.

På tal om att gå i andras spår; jag är den av mina syskon som är mest lik den ene av våra föräldrar (min
mor i mitt fall). Det har både sina fördelar och nackdelar att vara så lik en förälder som jag.
men gener är ju inget man kan ändra på, och mitt utseende har jag accepterat för länge sedan så det skulle
jag inte ha nån större lust att ändra på ens om jag fick chansen till plastikkirurgi som är rätt populärt bland
de som är missnöjda med sitt utseende på ett eller annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela