Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

ÄNTLIGEN!!

Publicerad 2010-01-11 17:32:09 i Allmänt

Äntligen kommer det det besked som jag trodde och hoppades på.
Saab läggs ner efter sisådär 20 år med nästan bara förlust varje år.
Men. Det finns ett men förstås.
Nyhetsbyrån Reuters uppgav idag att det var helt klart att Saab ska läggas ned. Men när SvD Näringsliv pratar med GM:s presstalesman Tom Wilkinson, på plats vid bilsalongen i Detroit, säger han att inget ändrats sedan i fredags. Det är många rykten som surrar i Detroit just nu.
– Ingenting har ändrats från i fredags när det gäller Saab. Det är många medier här på Detroitsalongen och det kommer lätt ut lösa rykten, säger han.
Vad innebär det att inget ändrats?
– Vi har påbörjat processen att likvidera Saab. Men vi tittar samtidigt på de budförslag som kommit in. Jag pratade med mina kolleger i Europa i dag och de tittar på buden just nu. (svd.se)

Och så kommer det förstås lite kritik från fackförbundet Unionen om hur hela affären sköts.
Så antagligen lär vi höra mer om hela den här affären kring Saab.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela