Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Nya floskler och bra saker

Publicerad 2009-09-16 21:43:54 i Allmänt

#Årets stora floskel
"Dokumentär"serien Svenska Hollywoodfruar i tre delar på kanal 3 har jag inte sett men tilltalar inte mig ett smack. Men det jag läst om denna serie så är det ännu mindre anledning att tycka om det.
Rika snobbar och deras övertro på att de är bäst och mest värda behöver vi bara mindre av.
Jag ödslar hellre tiden på dokumentärer som är värda en del av min tid (läs:dom som handlar om något mer vettigt och intellektuellt än t.ex ovan nämnda så kallade dokumentär!).

#Veckans bra nyhet!

Energidrycker, som Red bull och Burn, får inte längre köpas av barn i några av Pressbyråns och 7-elevens butiker. De har beslutat att införa en åldersgräns på 15 år på dessa drycker.
Detta tycker jag bara är bra, för det kan inte vara bra för barn att dricka så mycket energidrycker som en del gör. Fler butiker behöver ta efter tycker jag. Men å andra sidan, vad vet jag? Jag är inte en kvinna med barn.
Däremot en som har begåvats med en del sunt bondförnuft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela