Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Ska passa på att ge tips!!

Publicerad 2009-10-26 22:26:39 i Allmänt

Tips #1:
Programmet Släktband i SR P1 sände idag ett intressant program om vilken makt vissa människogrupper hade förr i tiden, som präster. Det känns konstigt, och avlägset, att präster hade i Sverige förr.
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2068&artikel=3187885

Tips #2
I samma program fast den 12 oktober handlade det om hur synen på brott har förändrats genom tiderna.
http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=1995664&isBlock=1

Programserien Släktband rekomenderas för övrigt överhuvudtaget till alla som är det minsta intresserade av historia. För dom som är intresserade av kategorin "samhälle" så rekommenderas varmt SR P1:s program "Godmorgon Världen" på söndar mellan kl. 09-11.
Dessa två program är i alla fall mina favoritprogram!

Kan dessutom tipsa om en ledare, signerad Sylvia Asklöv Fortell, i fredagens Barometern.
http://www.barometern.se/ledare/sa-alldeles-i-onodan(1593389).gm
Är det verkligen så intressant att dra upp och göra program om sådana fall som redan har fått sitt slut? Knappast... Då är det intressantare att dra upp de som inte fått sitt slut och göra program om dem. Och inte ens det är så jätteintressant att jag skulle vilja se det programmet.

Till sist: nu när influensavaccinet för den så kallade svininfluensan har kommit visar det sig att allt färre tänker vaccinera sig. Verkar vettigt enligt mig. För vad är det egentligen man ska vara rädd för?? Att chansen finns att jag själv kommer bli sjuk?? Snälla nån, riskern för att bli sjuk är nåt som jag förlikade mig med för länge sedan. Att dessutom sabba mitt immunförsvar med kvicksilver som finns i ovan nämnda vaccin är inte något jag känner mig alltför sugen på.
Nej, jag vill hellre skaffa mig ett immunförsvar den naturliga vägen, genom att bli sjuk. På det viset är det större chans att jag får ett bättre immunförsvar i framtiden så som det ser ut i dagens läge angående vaccinet. Nackdelarna där överväger fördelarna helt enkelt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela