Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Lite udda inredningstips

Publicerad 2009-10-29 20:03:53 i Allmänt

Dagens Barometern har en bilaga som heter Drömboende.
I den finns det ett udda och ett riktigt udda inredningstips:
#1Kvinnoben på stolar.
Formgivaren heter Gerd Lövgren och har varit träkonstnär i 30 år som nyligen började
göra stolar med välsvarvade ben. Inte särskilt snyggt kanske, men definitivt udda...
#2 Kondomer som gör lampor frostade.
Specialgjord förstås i värmetålig silikon som dras över lampan. Formgivaren
heter Ingo Maurer och visade denna kondom påmöbelmässan i Milano tidigare i år.

Ja, vad ska man säga? En sak kan jag säga och det är att jag inte kommer skaffa något av det
ovan nämnda sakerna. Inte vill jag ha det. #1 ser ful och konstigt ut och #2 är bara onödigt att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela