Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Huvudet virrar av tankar

Publicerad 2009-10-24 22:16:00 i Allmänt

*Nästa helg är det ju "Halloween". En löjlig helgdag att fira här i Sverige tycker jag.
Dels är att allt vi gör behöver vi ju inte ta efter Usa, vi är ju ett eget land med egna seder.
Dels så har ju inte Halloween blivit någon inbiten dag att fira fast vi haft "chansen" att göra det så länge.

*Om en månad ungefär så börjar årets säsong av julbord och julmarknader.
Själv har jag börjat kolla in några julmarknader i Tyskland som jag skulle vilja åka till och gå på.

*Igår hände det något i mitt kvarter som gjorde mig lite orolig.
Det kom massa brandbilar till området där jag bor.
Jag var hos morsan just då och en granne till henne sa att det brann där jag bor.
Som tur var, var det inte i "mitt" hus, ej heller var det nån "riktig" brand.
Det var väl bara en sotbrand antar jag. Har inte läst tidningen idag så jag vet inte riktigt.
Men lite orolig hann jag bli, hade varit snopet om det brunnit i det huset där jag bor och så har jag knappt hunnit bo där en månad än ens....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela