Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Fredspris och Rosa Bandet

Publicerad 2009-10-09 16:07:29 i Allmänt

*Årets Fredpris till Nobels minne gick till Usa:s president Barack Obama.
Konstigt val tycker jag eftersom han, tja...
Inte gjort nånting som motiverar till att han får det.

*Årets Rosa Bandet-kampanj har inletts.
Men att utse en hel månad åt bara bröstcancer tycker jag är elakt och dumt gjort.
För det första så är det inte den formen som tar kål på mest folk.
Och för det andra så undrar jag var uppmärksammheten till de andra formerna tar vägen?
För som vi vet så finns det inte bara en sorts cancer, utan flera och att bara lägga tid på en
form är riktigt pinsamt gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela