Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Dåliga böcker i det oändliga

Publicerad 2009-10-21 18:12:46 i Allmänt

Inte nog med att det har getts ut så kallade självhjäpsböcker i det oändliga.
Den trenden lär nog också fortsätta ett bra tag framöver.
Men framför allt kan inte folk vara sig själva.
Inte nog med det: folk kan inte heller låta andra vara som dom är utan att klaga,utan att hitta nåt fel.
Ock så klagar folk på att det sänds ut helt fel signaler till unga idag. Inte undra på: dom börjar i helt fel ände.
Inget nytt med det för så har det varit nästan hela människans livslängd.
Men jag tycker att det är värre idag än förr...
Just för att i dagens samhälle erbjuds det så många möjligheter att göra om sig.
Och det inte bara lite, utan man kan göra om sig helt totalt om man vill.

Men en intresant bok som kom ut i år och som jag idag fick reda på att den fanns är Jhohan Norbergs bok
Den eviga matchen om lyckan: ett idehistoriskt referat.
Jag undrar hur den är. Men bara titeln tycker jag låter intressant nog för att rekommendera den så kanske folk får lite perspektiv på livet. Inte för att jag tror att lyckan existerar, men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela