Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Böcker som verkar intressanta

Publicerad 2009-11-26 21:29:41 i Allmänt

Stället - en samhällskritisk satir om makt och vanmakt- Helene Göransson
Kategori: Samhälle och politik Det är någon gång i framtiden och antalet arbetslösa, förtidspensionärer och socialbidragstagare är lika många som de har varit under årtionden och antalet stiger. Arbetsmarknadspolitiska åtgärder och praktikplatser har endast förorsakat ännu mer frustration hos medborgarna. 40-talisterna har gått i pension i en strid ström och får klara sig bäst de kan. De, av deras barn, som arbetar är nu inte bara curlingföräldrar till sina barn utan curlar också sina gamla föräldrar som dementa villar bort sig både nu och då. Högkonjunkturer kommer och går, utan att några nya människor får någon viktig samhällsuppgift att utföra. Människor som arbetar går med blicken sänkt. Gängen är de enda som skänker unga någon sorts gemenskap. Nu måste något göras. En minister har fått en genial idé.

En infödd utomjordings betraktelser- Torbjörn Hägglund
 Kategori: Krönikor och artiklarTorbjörn Hägglund, född 1987, är kåsör, krönikör och självutnämnd utomjording från den norrländska ödemarken. Fem års krönikerande i ångermanländsk lokalpress har här pressats samman till vad Torbjörn själv kallar för "det överlägset mest läsvärda som kanske aldrig borde ha skrivits."

Och mig kallade de pryd!- Martina Wiklund
Kategori: Krönikor och artiklar En modern samling krönikor om livets vardag och andra äventyr. Ironi, humor och starka åsikter samlas i denna lättlästa pocket, där författaren skildrar ämnen åt både höger och vänster. Det blir lättsmält pajkastning, fräna angrepp på relevanta och omdiskuterade ämnen med ett skrivsätt som avslöjar glimten i ögat. För den som vill luta sig tillbaka och skratta lite åt det bittra livets sidor och elände, är den här boken ett måste!

Cissi Spekulerar-Radiokrönikor hösten 07.- Cissi Wallin
Kategori: Krönikor och artiklar Cissi Wallins spekulationer från Morgonpaset i P3 hösten 07. Plus extramaterial och allmäna kluringar kring livet som nybakad radiosnackare.

"Ser min röv lång ut i den här?"- Malin Wollin
Kategori: Krönikor och artiklar Efter en lång karriär som krönikör, över ett år, så har jag bestämt mig att släppa en samling med det absolut bästa. Eller bästa och bästa, boken innehåller alla krönikor jag har skrivit, men som Lasse Anrell brukar säga: "Malin, du har högre lägstanivå än alla Kalmars brassar tillsammans". När jag inte skriver bloggen "Fotbollsfrun" skriver jag krönikor i Aftonbladet och Amelia. Det här är min första bok och jag hoppas att du älskar den villkorslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela