Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Snart sommar! :=)

Publicerad 2009-05-07 17:00:58 i Allmänt

Visst, det är fortfarande början av maj, men det går fort nu till juni.
Juni månad är ju också skolavslutning för alla som går i skolan.
Det är ett antal år sen som jag gick ut gymnasiet, och längtar idag lite tillbaks till skolavlutningarna som jag varit med om i mitt liv. Men då är det bara av det nostalgiska skälet, för då slutade man för att ha lov. 
En sak  jag inte förstår är grejen med att det är så bra att ha ett sommarjobb när man går i skolan, attityden är att det är ju "skamligt om man inte har det. Tacka vet jag nu att jag aldrig hade ett sommarjobb, för sommarlov får man aldrig tillbaka, så jag ångrar inget. Inte heller skulle jag skaffa ett om jag fick gå om skolan igen... Man ska vara glad att man får ha sommarlov i skolan, för det är slut med det så fort man slutar skolan och går in i arbetslivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela