Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Att vara annorlunda

Publicerad 2009-05-18 17:17:57 i Allmänt

Idag hade P3:s program Brunchrapporten en extra lång sändning: hela 6 (sex) timmar, om ämnet Dom andra.
Lyssnade en del och det jag hörde var intressant.

Men nu till kärnan i mitt inre: man ska aldrig behöva att bli kränkt eller mobbad.
Jag blev mobbad på mellanstadiet, det var inte kul. Tack och lov tog det slut när jag väl sagt till en lärare om detta.
Detta nmån gång i 7:an, och jag tog aldrig riktigt illa vid mig. Mobbaren var mest ett irriterande bi.
Idag är jag en fullt fungerande och "normal" människa.

Men vill jag verkligen vara som alla andra, som mainstreame???
Varför ska alla vara så liktydliga???
Jag vill inte vara som alla andra, jag vill vara mig själv.

Och vem är egentligen normal?? Vad är egentligen normalt???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela