Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Väderrapport från idag!

Publicerad 2009-03-18 17:56:43 i Allmänt

Idag har det varit soligt hela dagen.
Men ack, denna kyla som envist håller sig fast än så länge. Inte jättekyligt, men tillräckligt för att man ska ta på sig en tjock långarmad tröja mot den blåst och kyla som var.
Idag fick katterna iallafall gå ut och ha det bra ett tag ute i förvårvädret.
Dom hade det nog bra. Dom gillar att vara ute och tar varje tillfälle i akt att visa att dom vill ut.
Får dom chansen så smiter dom oxå ut.
Men dom är alltid snälla nog att komma hem efter nån timma eller två, för då har dom fått nog för den gången.

Dom djur som har tur och kommer till ett bra hem; dom har det bra.
Dom får tak över huvudet, mat och vatten varje dag, om matte/husse är snälla nog får även katterna vara ute.
Och inte ett enda bekymmer behöver dom ha.
Dom har det bra. Man skulle vart en hund eller katt som har fått komma till ett bra hem.
Då skulle man inte ha ett enda bekymmer.
Man skulle ha det bra, vila större delen av dygnet och gå på låda eller ut och gå (beroende om man är katt eller hund) när nöden tränger sig på och få mat och tak varje deg.
Det skulle inte vara helt fel att vara katt eller hund......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela