Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Vad är liv???

Publicerad 2009-03-09 04:25:56 i Allmänt

Vad är liv??
Jag tror de flesta är övrelag överens om vad definitionen av vad liv är.
Men den stora frågan här i världen är: Vem har rätten att ta liv??
Ingen har rätten att ta landras liv. Men man har rätten att bestämma över sitt egna liv och därför har man rätten att ta sitt egna liv, om man vill. hur mkt andra än debatterar det.
När det gäller frågan om dödshjälp (tex till svårt sjuka) tycker jag att man kan i samförstånd med den sjuka kan få hjälpa till om den sjuke inte orkar med livet mer.
På senare tid har det varit några uppmärksammade brottsfall uppe i rätten och avgjorts. Där det i det ena fallet domen har friat gärningsmännen och i det andra dömt gärningsmannen till straffet. I båda fallen har det varit en person som bragts om livet.
Det är sorgligt att folk går och dödar andra sådär brutalt som sker i dagens samhälle.
Det är sorgligt att folk ska dö på ett sådant ovärdigt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela