Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Tråkiga dagar...

Publicerad 2009-03-17 15:02:26 i Allmänt

Idag har man då åkt till Kalmar med mormor. Eftersom hon skulle på återbesök på sjukhuset efter sin gallstensoperation för några veckor sedan. Efter det var vi och handlade lite, mötte upp morsan och tog en fika.
En rätt tråkig dag i stan eftersom jag tycker att det är roligare att åka till Kalmar och gå på stan själv eller med nån kompis eller två...

I år har har jag iallafall skaffat mig en bra vana: jag har börjat ta promenader. Är ute och går nästan varje dag i minst 35 minuter per gång, ibland längre. Igår var jag rätt duktig eftersom jag gick totalt sett ca 1 timma, över på det.
En promenad på förmiddan på cirka 40 minuter eller så och en på kvällen på ca 20-30 minuter eller nåt för att jag fick tråkigt.
Och inte är det mkt på tv som är värt att se. Det är typ tre serier jag följer just nu:
- The Simpsons
- My name i s Earl                  och
- Samantha
Sen är det bara lite nyheter, lite Agenda och lite Kvällsöppet. Sen är det inget mer som är värt att se på dom kanaler som vi har hemma.
Och inte finns det mkt att göra där jag bor heller. Att åka in te Kalmar som tar minst en halvtimme per tur med buss har man ju inte råd med just nu när jag är arbetslös. Längtar till sommaren då jag har sommarjobb så har jag lite att göra iallafall göra. Plus att man får lön...

Längtar till sommaren då det blir varmt ute och varmare i vattnet så man kan bada utomhus. Det är nåt särskilt att bada i havet. Att bada i en simhall är inte riktigt detsamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela