Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Skolmassaker

Publicerad 2009-03-12 14:22:21 i Allmänt

Igår inträffade då ännu en skolmassaker, denna gång i Tyskland. Det är förvånansvärt att såna alltid får så mkt uppmärksamhet i media.Jag är inte särskilt intresserad av att höra om sådant. Det räcker med att det rapporteras om 
varje sådan händelse typ 2 el. 3 ggr, men that´s it! det räcker! Det behöver inte fylla spaltmeter efter spaltmeter i över en veckas tid eller mer. Men såklart ska varje sån händelse stötas och blötas jag vet inte hur mkt och så många gånger att det står mig i halsen så att jag spyr.
Och så ska folk hålla på och överanalysera varför det hände, varför personen i fråga gjorde det.
Och så har då en del folk och fä mage att påstå att alla våldsspel har nånting med det att göra när det inte stämmer. Men hallå!! Det stämmer inte för så sjukan är inte folk att dom gör ngt pga nåt spel. Mobbning kan jag hålla med om att det kan påverka, men det är ej heller därför som folk mördar och skjuter andra människor.
Utan det är bara för att dom får för sig att göra det och sen verkligen har stake nog att genomföra det.
Analysera gärna, men sluta överanalysera allt!!!
Det är ingen som blir smartare för det ändå och jag tror inte folk mår bättre av det heller.  Det stör mig som fan med att folk ska överanalysera och skylla på allt annat som inte kan skyllas på. Det hjälper ingen!!
Och eftersom våld är en del av den värld vi lever i så är skolmassakrar varken nytt eller förvånansvärda!!!

Men ensak är det jag inte förstår: Hur kan folk påstå att dom blir rädda av att höra om sånt här??
Varför det, när det inte är nåt att bli rädd för?!! Fattar jag verkligen inte...
Då är det bara synd om dom som blir rädda bara genom att höra om sånt här, för dom är inte riktigt som dom ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela