Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Earth Hour och böcker....

Publicerad 2009-03-27 14:02:15 i Allmänt

Imorgon är det då Earth Hour, då så många som möjligt ska släcka lampor och annat i en timma för miljöns skull...
Jag förstår inte varför det bara är sånt fokus på just den timman. Som om man inte kan göra detta för miljön på den övriga tiden oxå. Då också mycket mer än vad som är i fokus under Earth Hour.
Som att åka mer kollektiv (och lämna bilen hemma), gå till affären istället för att ta bilen (då det är möjligt), att källsortera att släcka alla lampor och stänga av tv:n, datorn och dylikt när man inte använder det. Listan kan göras lång......

Här följer en lista på böcker (i urval) som jag tycker verkar vara intressanta och som jag så småningom ska införskaffa på något sätt för att läsa:
-Ska vi skratta eller gråta av Mia Skäringer och Klara Zimmergren
-No kid- fyrtio skäl att inte skaffa barn av Corinne Maier
-Älskad, saknad av Joyce Carol Oates
-Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig av Bodil Malmsten
-Kom och hälsa på mig om tusen år av Bodil Malmsten
-Mobilen - 13 historier på gamla manér av Ingo Schulze
-Lagom finns bara i Sverige - och andra myter om språket av Mikael Parkvall

Finns många fler böcker som jag skulle vilja läsa, men det är för många att radda upp här. Min lista över böcker som jag vill läsa är lång. Dessutom finns det ett antal filmer jag vill se och cd-skivor som jag skulle vilja lyssna igenom.
Men så är livet. Det är så mycket man skulle vilja göra och ibland eller rätt ofta så tar man inte tag i det och genomför det av olika anledningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela