Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Bråket...

Publicerad 2009-03-02 12:59:52 i Allmänt

För ett tag sen skrevs det om ett bloggbråk mellan två ´bloggikoner´, eller vad man ska kalla dom; Linda Skugge, 3barnsmor och Ebba von Sydow, barnfri. Och det över en liten sak som att Skugge tycker att de utan barn inte har rätt att klaga över stress och tidsbrist, (hon klagarde då främst över de på Stureplan i Stockholm, men jag tolkar det som att hon egentligen klagar på alla singlar som inte har barn och därför tar jag åt mig!).
Hur omogen får man egentligen bli???
Som om vi singlar utan barn inte känner av stress och tidsbrist också å inte får klaga över det? Varför på detta viset, Skugge (och alla som håller med henne)??
Jag bara säger så här: alla mammor som är omogna och inte växer upp, ni kan dra dit pepparn växer för att ni har ingen rätt att klaga på oss när vi klagar.
För vi som väljer att inte skaffa barn överhuvudtaget, eller de som inte har hittat rätt tillfälle till det än och därför drar ut på tiden att skaffa barn tills dom är sisådär 30+, vi har lika stor rätt att klaga.
Men det Skugge klagar över är, som jag ser det, att hon vill vara i alla singlars situation: singel, barnfri, och/eller är avundsjuk på oss som är det.
Men jag har ett svar: Alla i Skugges situation som sitter fast med barn; ni får skylla er själva för ni har själva gått in i elden och skaffat er ett helvete.
Försök inte ösa över det på oss andra som inte vill ha det där barnhelvetet.

Det jag vet är att jag inte kommer att skaffa mig det själv!!!
Alla som ska försöka övertyga mig om annat, om att jag kommer ändra mig (det kommer jag inte!!), att jakommer gilla det (pyttsan heller! hur kan man det??) eller whatever era argument är för några:Ni kan dra åt helvete, för jag är inte mottaglig för era argument. Jag kommer fortsätta att vara singel och fri från barn och jag kommer fortsätta att älska det!! Så spara krutet till annat, ni lär behöva det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela