Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Konstigt utspel

Publicerad 2009-06-30 11:23:13 i Allmänt

Idag rapporterar Sveriges Radios Ekoredaktion bl.a om att Folkpartiets Jan Björklund vill att det måste bli obligatoriskt för alla att gå med i a-kassan.
Fy fan, säger jag!!
Jag kommer inte att gå med i a-kassan ändå. För så länge jag bara har sommarjobb så är det ingen ide för jag kommer ändå inte att få ut nåt därifrån. Och då kvittar det om det är ett måste att gå med.
Och så är det för alla som inte är med. Antingen får dom inte ut nåt ändå, eller så har dom inte råd. Och det har med att göra hur a-kassan är uppbyggd. Ingen förändring där- ingen förändring i hur folk kommer gå med eller inte i a-kassan.
Så varför försöka tvinga in mig i nåt som inte jag behöver när jag inte har ett heltidsjobb??
Ett översitteri som heter duga från politiker som inte har vett i skallen att fixa det som SKA fixas istället för det som INTE behövs göras nåt åt i första hand.
Plus att politiker har för mycket fritid och för hög lön för det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela