Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Rällaskogen

Publicerad 2009-07-22 20:46:48 i Allmänt

Rällaskogen är den fina skog som jag inte har långt att gå till. En sisådär 5-10 minuter.
Jättefin skog att bara strosa runt i, eller köra runt lite i med moppen eller plocka blåbär.
På sista tiden har det varit väldigt mycket rabalder i den lokala tidningen Ölandsbladet om denna skog.
Ägarna till Ekerum vill bygga ut golfbanan-tjotafräsan.
Länsstyrelsen har sagt sitt om att det är inte lämpligt.
Jag hoppas att det kommer bli det slutgiltiga: att det inte kommer bli nåt byggande i Rällaskogen.
För då fan tror jag att jag kommer bli en trädkramare: införskaffa en rejäl kedja och lås fast mig...
Och det är inte bara jag som vill ha kvar denna skog som den är!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela