Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Snö,snö och åter snö

Publicerad 2009-12-15 19:03:25 i Allmänt

Det har snöat nästan hela dagen. Cyklade in till city och ångrade mig att jag hade haft på mig mascara. Så det åkte av alltihop. Snacka om att jag blev glad när jag gick ut från biblioteket och såg hur mycket snö som hade lagt sig på marken vid 15.30-tiden idag. Blev helt lyrisk av mig. Hela Kalmar och lite till ligger helt inbäddad i snö. Och mer ska det visst komma dom närmsta två dagarna. Fattas bara att jag ska en pulka. Undra om jag känner nån som har? Eller så får jag ta en kasse att åka på. Pulkabacke jag har jag iallafall inte långt till. Skidor finns iallafall hemma hos mormor som jag kan åka och hämta om jag så skulle vilja det...

Vy från Stadsbiblioteket här i Kalmar. Fast det syns inte att det snöade...
Hoppas det stannar länge nu bara så det inte töar bort lika fort som det kom...

På vägen hem. Här syns det i alla fall att det snöar. Men det var inga stora snöflingor som häromdagen.

Kommentarer

Postat av: Desirée

Publicerad 2009-12-15 21:53:01

Hej kul att se ni oxå har fått mer snö ni med.. de har jag med här nere.... föresten du får byta ut min gamla blogg på där min gamla blogg står så du skriver i den nya.. http://desireeygman.blogspot.com så du ersätter denna istället för den gamla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela