Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Skillnader och ojämlikheter

Publicerad 2009-12-03 11:50:47 i Allmänt

Det pratas ofta och mycket om att Sverige är ett jämställt land.
Fuck that!!! Det är sånt bullshit. Ta bara den här krönikan vad det gäller utvik.
Sen har vi ju det här med löner.
Så innan vi pratar om att Sverige är jämställt, jämna ut varje jävla löneskillnad först.
För innan vi ALLA (man som kvinna) har samma lön för lika arbete, så kommer det inte att vara särskilt jämställt.
Eller börja med uppfostran av barnen. Ta itu med det först så att barnen blir precis lika behandlade och inte olika pga kön så har vi börjat komma en bra bit på vägen mot total jämställdhet!!!

Men innan vi har börjat med detts så är vi inte jämställda.
Inte så länge som könen blir behandlade totalt olika i nästan precis allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela