Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Me rules!

Publicerad 2009-12-29 21:02:22 i Allmänt

Idag vet jag inte vart den har tagit vägen...
Men jag har hunnit vara hos morsan ett tag, vara och handla och koka
kött- och grönsakssoppa. Samt att slänga några ord med några grannar
till morsan. Mer vet jag inte att jag gjort, förutom att sitta hemma och
ta det lugnt och lyssna på radion.
Jag fattar inte att tiden kan gå så fort bara att man tar det lugnt.
Varför ska tiden gå så fort? På torsdag är det redan nyårsafton!!
Bara i torsdags var det julafton. Och innan dess var det bara sommar.
Så kan man hålla på. "Men det känns ju bara som igår det var..."
Och så är det verkligen. Om bara några dagar är detta år till ända.

Så har de första 10 åren gått på 2000-talet.Vad är det som kommer att
kommas ihåg? Vad kommer att ens kommas ihåg av 2009 nästa år??
Det vet inte jag. Och inte någon annan heller? Det vet vi först nästa år.
Men gissa går ju. Och alla dessa gissningar som florerar runt om vad som
kommer att ske med framför allt internets utveckling nästa år.
Och alla dessa jävla listor som folk har en sån förbannad förkärlek till.
Och inte minst alla dessa årskrönikor, som folk har ännu större förkärlek
till, som brukar återkomma som på beställning varje år.
Men har jag överlevt än så länge, så kommer jag nog överleva ett tag till.
Detsamma kan jag säga om jorden. Har den hängt med så pass länge som
den har gjort, så gör den det ett tag till. Går den under, så gör den det
och då finns det inte ett skit vi kan göra åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela