Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Valborg utan eld och alkohol

Publicerad 2009-04-29 18:22:03 i Allmänt

Imorgon är det valborg och även dagen då jag kommer få hem min moppe.
Det tycker jag är jätteskoj! Det mest för nöjes skull och sen för att jag behöver ha den till och från jobbet i sommar.

Det som är synd är att det inte lär bli så mycket valborgsmässoeldar. Vissa eldar som skulle vara vid havet lär kanske få brinna men det återstår att se med det eldningsförbud som råder just nu för att det är så torrt i markena.
På tal om eld så hörde jag på radion i morse att det brinner ner minst en skola per dag och att hälften av dom är anlagda. Dom som anlägger eldar på skolor måste ogilla skolan mycket....

För min del kommer det inte att bli något firande direkt, förutom att jag kanske går och ser om det blir nån eld, för att på fredag kommer jag att jobba.
Tänk att april nästan är slut redan. Det känns som det är inte alls länge sen denna månad började....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela