Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Tankar om piller

Publicerad 2009-04-21 14:18:47 i Allmänt

- Psykologi: Socialstyrelsen kom iår ut  med nya natinella riktlinjer för vården av personer med depressioner och ångest inom primärvården och psykiatrin. Riktlinjerna säger att sjukvården måste sluta upp med att slentrianmässigt skriva ut massa medicin och istället satsa på terapi, då helst KMT som anses vara lika effektivt som piller. Och det är dessutom fritt från biverkningar.
(Men säg den som lyckats vända ett "statligt" system bara så där på ett korvöre. Den som ändå kunde göra det, då hade jag ändrat på massor i Sverige som är hur dåligt och undermåligt som helst...!)

- Nu i början av april rapporterades det om att man kan handla nyttigare och spara tusenlappar. Och några dagar senare kom rapporten om hur mycket mat varje svensk slänger per år.
Tacka fan att man kan spara pengar om man börjar minska på mängden mat man slänger till en början så har man kommit en bra bit på vägen...
För alla dessa datummärkningar som finns är en REKOMENDATION OCH INGET ANNAT. Man ska använda ögonen ock näsan för att SE OCH LUKTA PÅ MATEN om den är okej eller inte.

Jag blir trött på folk som inte kan använda hjärnan TILL VAD DEN ÄR TÄNKT TILL: alltså att tänka med den och inte lita blint på sina känslor. Folk måste bli mer förnuftiga och sluta vara så sjåpiga. Och detta gäller inte bara maten utan allt i människors liv och dess omgivning, särskilt när det kommer till detta som folk kallar "kärlek".
Är det nåt jag stör mig på så är det att folk vill tro på nåt som dom vill kalla "kärlek", FAST DETTA INTE FINNS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela