Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Tankar om barn

Publicerad 2009-04-24 16:10:03 i Allmänt

Ja, i vårt samhälle är det alltid populärt och alltid en så kallad "statussymbol" att skaffa/få barn.
Jag är en av de få som frivilligt väljer bort att skaffa barn för att jag tycker:
1. Det är för dyrt att skaffa barn
2. Det är för jobbigt att skaffa barn
3. Det tar för mycket av min dyrbara tid
4. Nej, jag är inte självisk. Jag vill bara inte ha barn

På ett sätt är jag självisk, men so what? Tänker fortsätta med det...
Ändå har det slutat med att jag är rätt förtjust i min storasysters unge (som idag är sju månader gammal).
Men å andra sidan, jag har inget emot barn rent allmänt, jag tänker bara inte ha ett själv....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela