Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Mode och våldtäkter

Publicerad 2009-04-28 17:48:37 i Allmänt

- Läste i dagens Metro att, hör och häpna: byxdressen är på modet. Vilken fasa, så fult mode, det säger jag bara. Inte ens om jag hade varit smalare hade jag införskaffat mig nåt så fult att strutta runt i.....

- Häromdagen kom våldtäksstatistiken i Sverige ut och blev offentlig. Och det är inte nån trevlig läsning, av allt att döma av den sammanfattning jag fått av den från olika nyhetsrapporteringar...
Sen förstår jag inte att polisen ska neglirera våldtäktsoffrena så mycket  när dom blivit våldtagna. Men i dom fall det tas en gärningsman till förhör så får inte han alls den mängd eller den sortens frågor som offren får. Helt jävla sjukt!!
Dom gör offren till "gärningsmän" i dessa fall och det är så in i helvete skruvat och sjukt.
Det finns en bok av nån Katarina (kommer inte ihåg riktigt vad hon heter) som skrivit om våldtäksoffer. Väldigt bra bok om man vill få insikt i hur offren "görs till gärningsmän".
Så här får det inte gå till. tycker jag!!!!!!! Offren ska vara offer, inte gärningsmän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela