Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Mycket foto och några dikter ramlar in lite då och då.

Förhållanden

Publicerad 2009-04-06 13:11:32 i Allmänt

Tittade igenom mi (fysiska) dagbok idag.(har en sån också!). Och då kom jag att läsa det jag skrev den 6 mars om att Linda Skugge några dagar tidigare hade skilt sig. Och det fick mig att fundera lite på förhållanden.
Varför känner en del så starkt för äktenskapet (och att det just ska vara mellan man och kvinna)???
Varför ska man gå och gifta sig och sen se det som ett äktenskap för resten av livet? Jag undrar lite över att de som har ett struligt och bråkigt äktenskap ändå fortsätter att hålla ihop och fortsätta vara gifta???
Och så finns det de par där den ena parten är otrogen men den andre partnen väljer att inte göra slut, utan att stanna kvar, att inte lämna den som var otrogen!?!
Skulle jag ha en partner och han var otrogen eller att vi bara bråkade och hade ett strligt förhållande skulle jag lämna honom med en gång, utan tvekan. Ok att man bråkar i ett förhållande, det är bara naturligt att man gör det nån gång ibland. Men ett sådant där man bara bråkar??
För jag tycker att man inte ska satsa på ett sådan förhållande,. För det är nästan 100% säkrt att det inte blir bättre senare.
Varför kommer det i de flesta fallen fram bortförklaringen "men jag älskar ju x"?? För det tycker jag bara är bullshit, för det är bara skitsnack att kärlek finns. Man kan bara gilla någon mer eller mindre.
Varför ska då folk envisas med att hålla ihop "för kärleks skull", när kärlek inte finns, det förstår jag inte... Varför envisas med att hålla ihop ett förhållande?? Det går inte alltid och då ska man bara lämna varandra. Så enkelt ar det!!!
Jag skulle definitivt lämna min kille om det var ett förhållande som jag tycker inte är värt att satsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rödhåringen

En gó och glá snusmumrik som är lite som hon själv vill. En lite kaxig idiot som älskar musik men som inte tror på kärlek!! I min lilla blogg skriver jag om lite allt möjligt. Alla bilder och dikter är, om inget annat anges, tagna och skrivna av mig!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela